Trending topics - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu Trending topics - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu

Trending topics

Door: Hansasia

Blijf op de hoogte en volg Hans

10 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Alles lijkt tegenwoordig gericht op uiterlijk vertoon. In mijn omzwervingen zie ik allerlei dingen die voor mij nieuw zijn. Op khoa san road ( heksenketel) staan op diverse terrastafels grote sierlijke waterpijpen. Naast drankjes lurken de terrasbezoekers ook met volle teugen aan de slang. Het zijn shisha, arabische waterpijpen uit marokko en Egypte.Met bijv. Appelsmaak wordt er zonder te inhaleren flink op los gezogen en uitgeblazen. Bovenop de verchroomde standaard ligt in een bakje tabak met een geurtje. Er is keuze volop. Nieuwsgierig als ik ben ontkwam ik bij wat doorvragen niet aan de slang. Appelrook. Not my cup of tea.
Bij de stalletjes, zoals alles in overvloed, zitten vrouwen met een emmertje of plastic zak op schoot met mensenhaar. Ze zijn druk in de weer er een soort streng van te draaien formaat potlood. Per streng 80 baht ( 1.80 euro). Zo' n streng wordt achterop het hoofd bevestigd samen met nog pakweg 10 andere. Het haar wordt van de thai in de dorpen gekocht ( de prijs wilde ze niet noemen).
Wat wij meestal zien, als vlechtjes, is synthetisch. Rare handel.
In toenemende mate wordt ook het tatoeeren uitbundiger. Was het destijds bij prins Bernard nog een klein ankertje op de binnenkant van zijn onderarm, in bangkok is de beer los. Alsof de armen maar ook de schouders gebreid zijn. Zelfs vanaf de hals tot de vingers, vooruit die ook erbij, blijft geen plekje onbenut. Dat gaat nooit meer weg denk ik dan. Gelukkig lopen er "slimmerikken" tussen die dit hebben laten doen met henna ( houdbaarheid max. 2 weken). De echte tatoeages worden hier gedaan met een bamboenaald. Een op een foto afgebeelde meneer toonde zijn rug en zijn billen in fullcolor tatoeage. De kosten voor dit werkje bedroegen 1 miljoen baht (22000 euro). Daar heb je ook vast wat anders voor lijkt me. Ik voorspel (why not) dat binnen een paar jaar het hele gezicht aan de beurt is. Het uiterlijk vertoon kent geen grenzen.

  • 10 Januari 2014 - 15:10

    Louise Katus:

    Dank voor Je bericht, Hans. Fijn, om wat van je te horen.
    Het is een totaal andere wereld waarin je terecht bent gekomen.
    Ik kan me voorstellen dat je je verbaast, en dat je je ogen uit kijkt.
    Maar ik kan me ook voorstellen dat je het thuisfront mist.
    Zul je goed voor jezelf zorgen?
    Lieve groet van ons allebei,
    Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

...

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2014

Subtiel thais

14 Maart 2014

Mammi kokki

25 Februari 2014

Zusters met passie

24 Februari 2014

Lichtpuntjes hoe klein dan ook

24 Februari 2014

1 ei is geen ei
Hans

Ik hou enorm van reizen, on the road, mensen ontmoeten, natuur, culturen maar kan ook zeer de stilte waarderen. Azie werkt als een warme deken, letterlijk en figuurlijk. De mensen zijn meestal aanstekelijk prettig in de omgang. En dat terwijl ze het vaak, naar onze begrippen, materieel slecht hebben. Nee dus. Het gaat in het leven om iets anders, wat bij je van binnen zit, groeit, vorm krijgt, wat je moet koesteren. Het is blijheid, positief ingesteld zijn, openminded, primair optimistisch gericht. Ik kan daar nog heel veel van leren. Misschien is azie daarom voor mij een prachtig werelddeel waar ik nog veel hoop rond te reizen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 22954

Voorgaande reizen:

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

07 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Thailandlaoscambodjavietnam

07 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: