More trending topics - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu More trending topics - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu

More trending topics

Door: Hans delzenne

Blijf op de hoogte en volg Hans

25 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Eerder schreef ik over mijn waarnemingen in bangkok. Met name in Kao san road. In deze straat en erom heen kwam ik ogen tekort. Dan moet je je beperken. Ik koos voor dingen die mij opvielen en waarbij je het gevoel krijgt dat dit uitingen zijn die we straks overal gaan zien.Kortom. Lees het onder trending topics en think about. Nog zo terugdenkend knoop ik er nog een kleintje aan vast. Zonde om ze niet te noemen.
Op de terrassen waar iedereen aan het bier is of uit een plastic emmertje met meerdere rietjes drinkt komen regelmatig locals langs met een schaal waarop gebakken/geroosterde schorpioenen liggen. Gespiesd aan een satehstokje, zwart ongeveer 10/15 cm lang kan je ze kopen voor omgerekend 1.50 euro. Een ware lekkernij volgens sommige terrasbezoekers van all over the world.
Het kost me geen moeite me te beheersen. Er zijn grenzen. Ja,het zit tussen je oren. Weet ik. In essentie is er geen verschil tussen een kip, konijn, varken, kalkoen (als je die levend ziet dan sta je ook niet te dringen voor een filetje). Maar toch.
Omdat we een andere orientatie rondom vlees hebben gekregen, door betere voorlichting, besmettingsproblemen etc) onstaat vanzelf de behoefte aan vervangers. Zoals insecten qua voedingswaarde gelijk zijn aan onze vertrouwde filetjes en biefstukken en in de komende jaren hun plek gaan opeisen, zo kan de schorpioen ook zijn "doelgroep" bereiken in de komende jaren. Krijgt de febo een concurrent uit onverwachte hoek?
Voorspellen blijft moeilijk vooral als het om de toekomst gaat (bron: onbekend)
Ik wilde verderop in de stad, mooie tempels, naar de rivier, niet ver van kao san road. Maar de stad, met name het centrum, de oude stad, zit verstopt met alles wat rijd. Bekend verhaal voor de grote steden in de wereld. Bangkok zit in de top3.
Meer en meer speelt de stad in op de effecten daarvan. Ik koos voor de "motortaxi" een prettige scooter met een robotachtige thai die je behendig door het altijd stilstaande verkeer loodst.
Links rechts alleen zijn spiegels zitten in de hem in de weg, brengt hij mij lekker snel naar de gewenste plek. Kost twee keer niks ( bron: mijn vriend wim). Dit is een prima oplossing om je te verplaatsen in de mierenhoop. Snel, goedkoop en best wel comfortabel.tuurlijk met koffers is het een ander verhaal. Maar met meerdere mensen betekent gewoon meerdere scooters. Als het bij ons niet regent kunnen onze "grote" steden in de komende jaren daar op inspelen (of is het er al?) de tuktuk is wel grappig en leuk in het stadsbeeld hier maar loopt met z,n omvang, 2 wielen achter, ook vast. Voor wie geen haast heeft (op vakantie?!) of het wachten geen punt is blijven de standaard voorzieningen beschikbaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

...

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2014

Subtiel thais

14 Maart 2014

Mammi kokki

25 Februari 2014

Zusters met passie

24 Februari 2014

Lichtpuntjes hoe klein dan ook

24 Februari 2014

1 ei is geen ei
Hans

Ik hou enorm van reizen, on the road, mensen ontmoeten, natuur, culturen maar kan ook zeer de stilte waarderen. Azie werkt als een warme deken, letterlijk en figuurlijk. De mensen zijn meestal aanstekelijk prettig in de omgang. En dat terwijl ze het vaak, naar onze begrippen, materieel slecht hebben. Nee dus. Het gaat in het leven om iets anders, wat bij je van binnen zit, groeit, vorm krijgt, wat je moet koesteren. Het is blijheid, positief ingesteld zijn, openminded, primair optimistisch gericht. Ik kan daar nog heel veel van leren. Misschien is azie daarom voor mij een prachtig werelddeel waar ik nog veel hoop rond te reizen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 22977

Voorgaande reizen:

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

07 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Thailandlaoscambodjavietnam

07 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: