Myanmar, Thailand, Indonesie - Reisverslag uit Mawlamyine, Myanmar van Hans - WaarBenJij.nu Myanmar, Thailand, Indonesie - Reisverslag uit Mawlamyine, Myanmar van Hans - WaarBenJij.nu

Myanmar, Thailand, Indonesie

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

04 April 2019 | Myanmar, Mawlamyine

Deze keer iets te enthousiast de agenda geladen met wat projecten. Want een maand 3 landen met projectjes in Azie doen en dan geen laid back ergens aan een strand op een van de bountyeilanden? Had ik even niet aangedacht. Maar Wat zeur ik nou na Zanzibar? Het poederzand zit nog tussen mijn tenen. Globetrotters zijn verslaafd aan rondtrekken in de wereld. Of eigenlijk aan het ontmoeten van mensen, andere culturen. Het lijkt wel of de hele wereld aan het backpacken is. Het blijft een vermoeiende bezigheid maar ook heel inspirerend. Er is altijd weer zo veel te doen. Ik probeer me elke keer flexibel op te stellen. Eten, drinken, slapen, wassen is meestal nogal basic als je je voegt tussen de locals. Losjes meebewegen is broodnodig als je uit onze aangeharkte postzegel komt. The Netherlands moet je altijd weer uitleggen: Holland, Amsterdam en football. Ahh! Het kwartje valt. Of is het beleefdheid? Maak niet uit. Ik doe het graag dat uitleggen. Nederland heeft het prima voor elkaar. Dat gegeven is een beetje hun perspectief als we communiceren over hoe te leven. Binnen hun mogelijkheden. Daarom is het zo fijn, na een tijdje tussen de locals te hebben gebivakkeerd, om weer thuis te komen. Maar nu even nog niet. Ik wil nog een paar steentjes verleggen. Zogezegd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Ik hou enorm van reizen, on the road, mensen ontmoeten, natuur, culturen maar kan ook zeer de stilte waarderen. Azie werkt als een warme deken, letterlijk en figuurlijk. De mensen zijn meestal aanstekelijk prettig in de omgang. En dat terwijl ze het vaak, naar onze begrippen, materieel slecht hebben. Nee dus. Het gaat in het leven om iets anders, wat bij je van binnen zit, groeit, vorm krijgt, wat je moet koesteren. Het is blijheid, positief ingesteld zijn, openminded, primair optimistisch gericht. Ik kan daar nog heel veel van leren. Misschien is azie daarom voor mij een prachtig werelddeel waar ik nog veel hoop rond te reizen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 22837

Voorgaande reizen:

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

07 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Thailandlaoscambodjavietnam

07 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: