Krokowok - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans - WaarBenJij.nu Krokowok - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans - WaarBenJij.nu

Krokowok

Door: Hansasia

Blijf op de hoogte en volg Hans

02 April 2019 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het ontbijt was aan mij voorbij gegaan. Was tot 1100 uur maar ik had 24 uur vliegen en wachten achter de kiezen. Om 1300 uur stapte ik fris en fruitig 38 graden in. Ik zocht behendig naar schaduwplekken op weg naar een terras. Je moet ergens beginnen. Eerst maar koffie. Het terras lag een beetje in een bocht tussen andere terrassen. Ik zag ze al aankomen met een schuin oog. Twee jongens, Thai, 17/18 jaar, met een soort draagbaar van blank hout. Ze droegen dat ding verticaal. Het uiteinde van de lange stok waaraan de baar was bevestigd lag op hun schouders. Ze kwamen dichterbij en keken triomfantelijk. Alsof ze buit zelf hadden geschoten. Want nu zag ik het, op de draagbaar was een krokodil gespannen. Gefileerd en wel. Alleen de kop was nog heel gebleven. Het was een gek gezicht zo,n opengesneden beest van alle ingewanden ontdaan.
Ik denk, dat ze op weg waren naar een restaurant. Het is heel gezond vlees zegt de wetenschap in Thailand. Dat kan zijn maar ik sta niet te dringen. En dat is eigenlijk raar. Alsof een varken of een kalkoen beter voor de dag komt dan zo,n krokodil? Toch is het meer en meer in opkomst. Netzo als zebravlees. Sommige restaurants maken er zelfs reclame mee. Google gaf ook allerlei recepten prijs. Zoals bijvoordeeld een wokgerecht, een krokowok.
Hier in Azie an upcoming market. Terwijl wij juist ons best doen om te minimaliseren of vleesvervangers aan te bieden.

• 02 April 2019 - 15:33

Ruud ~Marga:

Getsie, t idee

• 02 April 2019 - 15:43

Monique:

Het idee alleen al maakt me vegetariër, niet dat ik dat ben hoor maar gatsie......

Natalie:

Haha leuk geschreven :-)
    Zij vinden onze haring met ui vast walgelijk!

• 02 April 2019 - 16:19

Emiel:

Gaaf Hans, en voor de volgende keer, eet smakelijk want krokodil is lekker!
    Geniet ervan daar en je snapt, ik ben jaloers

• 02 April 2019 - 16:52

Sjon:

Misschien nog een paar mooie schoenen, maat 42,5 graag :-)

• 03 April 2019 - 08:43

József:

Hi Hans, Laat mij weten of het lekker is

• 03 April 2019 - 10:10

M. Van Hengel:

Ha hans, je bent weer in het diepe gedoken en vist verhalen op. Heel goed. Een mens eet alles, als hij honger heeft of wat slands wijs is. Ik vond leguaan ook net zoiets als kip. Nog levende kokkels meer om te kok halzen dan te kokkerellen. Veel plezier verder. Maartje.

• 03 April 2019 - 12:03

Theo En Annella:

Hoi Hans !
    weer op avontuur ? Geweldig ! Pas maar op , voor je weet eet je broodje aap !
    Groeten , Theo en Annella

• 06 April 2019 - 10:14

Ben En Ineke Frazer:

Hoi Hans,
    Gisteren en vandaag jouw reisverhalen gelezen (We wisten niet eerder van het bestaan). Wat een geweldige verhalen, zeer indrukwekkend en wat schrijf je mooi! Als we aan het lezen zijn lijkt het net of we er zelf bij zijn. Echt boeiend. We kijken uit naar je volgende verhalen. Geniet er van en kijk uit! Tot ziens,