Vadertje moedertje 2.0 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans - WaarBenJij.nu Vadertje moedertje 2.0 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans - WaarBenJij.nu

Vadertje moedertje 2.0

Door: Hansasia

Blijf op de hoogte en volg Hans

02 April 2019 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De avond viel al snel. Het hotel lag aan een zijweggetje in Bangkok downtown. Spullen in de hotelkamer gemikt en naar buiten. Ik lustte wel wat na 24 uur vliegen en wachten. Als je met de arabieren vliegt tracteren ze je altijd op een aantal uurtjes wachten. In Dubai knoopten ze er deze keer nog wat extra tijd aanvast. Ik snap het wel maar mij krijg je met geen paard die glossy shops in. Ze verkopen niets waar ik op zit te wachten. Afijn, koffie besteld en oortjes in en je hebt aan mij geen kind. Freddie Mercury en Montserrat Cabelle ( de spaanse sopraan die glas laat knappen) in duet met Barcelona en How can I go on ( youtube).
Toen ik mijn stek had gevonden, een paar straatjes verder, schoof ik bij een kraampje aan tafel. De hele wereld eet daar op straat. Padthai, een heerlijk gerecht van noodles, kip en nog wat
verrassingen er door heen. Krakendvers en gezellig! Ik was er weer. Bangkok lag aan mijn voeten.
Op de terugweg naar het hotel sloeg ik het zijweggetje in.Aardedonker. Iets verderop stond een grote kartonnen doos, die opengescheurd was. Normaal let je daar niet op. Er ligt zoveel troep op straat. Maar hier brandde een lichtje in. Toen ik dichterbij kwam zag ik een meisje en een jongetje, pakweg een jaar of 5, samen binnen de kartonnen wanden zitten. Druk in de weer met hun huishouden. Ze zagen mij niet eens. Over de kartonnen muur keek ik zomaar hun kamer in. Middenin stond een bord met nog wat rijst of zo. En 1 lepel. Om de beurt een hap. Aan een soort bezemsteel die over de kartonnen muren lag hing hun lamp. Het was een knusse bedoening! Ze speelden vadertje en moedertje dat begreep ik nog wel. Zowel vader als moeder hadden keurig de slippers uitgedaan en buiten hun huis gelaten. Ook al woon je in een kartonnen doos: schoenen uit! Beiden zaten in hun hempje, in kleermakerszit, geobserdeerd naar een hoek in hun kamer te kijken. Schuin tegen de achterwand stond een mobiele telefoon een video af te spelen. Ze gingen met de tijd mee. Ik vond het een gezellig tafereeltje dat eigenlijk overal op de wereld gespeeld word.
Toen ik even later verder liep zag ik dat het 2300 uur was! En de kids zaten nog middenin hun spel.Terwijl ze bij ons om half 8 gewassen en gestreken klaar staan om naar bedje te gaan! Of was dat nog in de tijd van voor 1.0?

  • 02 April 2019 - 15:17

    Ruud En Marga:

    Hè Hans wat leuk om weer een 'Hansasia' van je te krijgen. Je aankomst in Thailand en start van je ' werkzaamheden' in Chang Mai. Wat heerlijk om weer van de stalletjes te eten, te lekker!! Ik heb er beeld bij en ook bij de doos met kindjes, zo wat je tegenkomt in de buurten van Bangkok. Jij zag het goed, spelende kinderen, o.k. laat, maar het leven en temperatuur zijn ook zo anders. Ik realiseer me dat er van dit soort leuke beelden ook misbruik wordt gemaakt om dit met totaal andere tekst de media in te sturen ( arme ouderloze kindren)
    Ik vind het dan ook super leuk dat je omschrijft hoe ' gezellig' de doos is met deze spelende kinderen. Blijf naar dit soort leuke dingen uitkijken en dat doe jij!!!
    groetjes en liefs , tot het volgende verslag!!

  • 02 April 2019 - 15:46

    Monique:

    Inderdaad weer smullen van je verslagen!! je schrijft leuk oompje, en volgens mij geniet je daar ook van!! Ook mooie foto's erbij nou ja .....sommige foto's waar ik dan vegetariër van wordt hahaha. leuk om het weer te volgen allemaal. Geniet ze.....en weer een goed initiatief van je!!!
    veel liefs je nichtje xxx

  • 03 April 2019 - 10:33

    M. Van Hengel:

    Bijna een soort droombeeld. Was het wel echt en of leek het wel zo idyllisch? Misschien laatste strohalm van een gehoopt en of verloren levensrestje? Ik sta vaak versteld wat kinderen aankunnen en improviseren, wat een levens- en veerkracht. Heb het goed en pas op. doei. maartje.

  • 07 April 2019 - 17:25

    Susanne :

    Wat schattig die kids. Hebben weinig nodig voor hun spel...

  • 08 April 2019 - 05:43

    Gé:

    Ha Hans, wat leuk dat je weer op avontuur bent en ons mee laat genieten. Veel plezier in กรุงเทพ! We horen graag hoe hert verder gaat. Groeten uit Winterswijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hans

Ik hou enorm van reizen, on the road, mensen ontmoeten, natuur, culturen maar kan ook zeer de stilte waarderen. Azie werkt als een warme deken, letterlijk en figuurlijk. De mensen zijn meestal aanstekelijk prettig in de omgang. En dat terwijl ze het vaak, naar onze begrippen, materieel slecht hebben. Nee dus. Het gaat in het leven om iets anders, wat bij je van binnen zit, groeit, vorm krijgt, wat je moet koesteren. Het is blijheid, positief ingesteld zijn, openminded, primair optimistisch gericht. Ik kan daar nog heel veel van leren. Misschien is azie daarom voor mij een prachtig werelddeel waar ik nog veel hoop rond te reizen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 22947

Voorgaande reizen:

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

07 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Thailandlaoscambodjavietnam

07 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: