Spacecake - Reisverslag uit Lamphun, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu Spacecake - Reisverslag uit Lamphun, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu

Spacecake

Door: Hansasia

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Maart 2017 | Thailand, Lamphun

"Psst. Sir sir .... Opium? Huh? Het was inmiddels donker en einde avond. Een paar uur daarvoor waren we allemaal na een dag varen uit de slowboat gestapt in Pakbeng Laos. De boot was lang en smal en bestond helemaal uit teakhout. De stoelen waren uit een oude bus gesloopt en stonden los op de vloer. Had wel iets. De grote kunst is om een kaartje te kopen voor of in het midden of voorin Achterin stond namelijk een dieselmotor te stampen te roken en te stinken. Daar waren ook de wc,s en de plek voor rokers. Dat vond ik wel consequent georganiseerd. Daar zaten trouwens vooral de locals, waarschijnlijk voor niks. Nog te duur voor al het gedoe daar. Pakbeng is eigenlijk een dorpje van niks. Een lange licht stijgende straat met aan weerszijden overnachtingsmogelijkheden, eethuisjes en wat winkeltjes. Ze leefden van de boten die hier aanlegden. Backpackers zijn zo uitgekookt, ze wachten vaak in een groepje totdat de aanbieders van guesthouses/hostels op hen afkomen. 5 euro is het eindbod voor 1 nacht. Ze geven geen krimp. Uiteindelijk slaapt iedereen voor 2,30 euro. Maal 6 personen en de volgende morgen lunchpakketjes voor weinig en een trosje bananen erbij.
Iedereen blij. Na wat gegeten te hebben liep ik omhoog een beetje weg van de snelweg. Hier was geen heldere verlichting meer maar wel nog genoeg om de laotianen te zien bij hun huizen en alles eromheen . Dat houdt niet over. De mensen zijn in ieder geval materieel arm. Althans de groep die hier meer in het donker woont, geen eethuisje heeft. Terwijl ik omdraai en terug loop naar mijn kamer komt hij zomaar uit het duister op mij af. Sir Sir........ Opium? Hoe is het mogelijk. Ik leef met het beeld, dat je juist in deze landen met drugs al snel een aantal jaren de gevangenis ingaat. Ik sla het aanbod beleefd af. Backpackers vertelden mij, dat het vaak setups zijn. Als je op het aanbod ingaat springt er zomaar een politieagent te voorschijn en ben je de klos!
Ook hoorde ik, dat het hier veel voorkwam omdat bovenin , waar thailand, Birma en Laos samenkomen, opium wordt verbouwd.
Aan mij allemaal niet besteed: ik ben blijven hangen in de spacecake.

  • 01 Maart 2017 - 11:52

    András:

    Hoi Hans,

    Wat doe je veel, observeer je scherp en schrijf je leuk! Prachtige inkijjkjes. Geniet verder, András

  • 01 Maart 2017 - 16:43

    Maartje Van Hengel:

    ja, heerlijk weer even een minuutje meedompelen in jouw avonturen, en vergiet (niet vergeet)verhalen. Kleine speldenprikjes met een spotlight in een heelal. Ik wil in april rondreis Java Bali gaan maken (met groepsreis, om dezelfde reis die ik 47 jaar geleden leidde nu mee te maken. Zou het te gek vinden om dat samen met jou te gaan doen, maar dat zal voor jou wel wat te veel van het goede zijn, he? Of? Dank, geniet nog verder. Veilig thuis komen. Verder praten in Putten. doei, m.

  • 01 Maart 2017 - 20:43

    Marjan De Jong:



    Hallo Hans,

    Ook deze reis is het weer genieten van je reisimpressies; alle bewondering wat je daar allemaal doet en beleeft en ik heb maar één wens: je schrijft zo goed,geef je collums uit, bundel ze en laat meer mensen meegenieten.
    Het ga je goed en blijf schrijven!

    Hartelijke groet,

    Marjan de Jong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Ik hou enorm van reizen, on the road, mensen ontmoeten, natuur, culturen maar kan ook zeer de stilte waarderen. Azie werkt als een warme deken, letterlijk en figuurlijk. De mensen zijn meestal aanstekelijk prettig in de omgang. En dat terwijl ze het vaak, naar onze begrippen, materieel slecht hebben. Nee dus. Het gaat in het leven om iets anders, wat bij je van binnen zit, groeit, vorm krijgt, wat je moet koesteren. Het is blijheid, positief ingesteld zijn, openminded, primair optimistisch gericht. Ik kan daar nog heel veel van leren. Misschien is azie daarom voor mij een prachtig werelddeel waar ik nog veel hoop rond te reizen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 22851

Voorgaande reizen:

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

07 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Thailandlaoscambodjavietnam

07 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: