Que sera sera - Reisverslag uit Lamphun, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu Que sera sera - Reisverslag uit Lamphun, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu

Que sera sera

Door: Hansasia

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Maart 2017 | Thailand, Lamphun

Toen ik in chiangmai werd losgelaten ( taxi, vliegtuig in/uit, tuktuk) stond ik voor een mooie tempel. Mooi ding! De wat phra singh. Het centrum van de stad is een vierkant waarbij op elke zijde in het midden een gate is ( met tempel natuurlijk).
Er stond een oude man achter een tafel waarop zomaar 30 glazen stonden. Elk gevuld met water. De een wat meer dan de ander.
We kennen dat wel. Als je goed wrijft hoor je verschillende tonen.
Hij was er bedreven in, stond met zijn rug naar de drukke straat en ging op in zijn kunstje. Het was een ongelijke strijd, het subtiele glasgeluid tegenover de alsmaar razende en dreunende straat. De mensen vonden het zichtbaar leuk, bleven staan en luisteren. Ook de backpackers van de soundblastersgeneratie ( scrabble) bleven hangen. Dicht bij het glasorkest hoorde je que sera sera what ever will be will be. Doris Day is er beroems mee geworden en de laatste jaren veel gecoverd. Wat me trof was de eenvoud waar nog ruimte voor is in deze hectische wereld. En de mensen die hier allemaal positief op reageerden. Onder zijn wimpers door keek hij of de waardering voor zijn muzikale uiting ook nog wat opleverde. Iedereen deed glimlachend wat in een bakje.
Ik bedoel romantiek is mooi maar de schoorsteen moet wel roken!

  • 01 Maart 2017 - 16:56

    Maartje Van Hengel:

    wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. en: alles van waarde is weerloos. Als je je oren dichtplakt kun je van alle harde geluiden tot mooie muziek maken. Fijn aldoor even mee te mogen genieten, m.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Ik hou enorm van reizen, on the road, mensen ontmoeten, natuur, culturen maar kan ook zeer de stilte waarderen. Azie werkt als een warme deken, letterlijk en figuurlijk. De mensen zijn meestal aanstekelijk prettig in de omgang. En dat terwijl ze het vaak, naar onze begrippen, materieel slecht hebben. Nee dus. Het gaat in het leven om iets anders, wat bij je van binnen zit, groeit, vorm krijgt, wat je moet koesteren. Het is blijheid, positief ingesteld zijn, openminded, primair optimistisch gericht. Ik kan daar nog heel veel van leren. Misschien is azie daarom voor mij een prachtig werelddeel waar ik nog veel hoop rond te reizen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 22854

Voorgaande reizen:

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

07 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Thailandlaoscambodjavietnam

07 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: