Ciao! - Reisverslag uit Mae Rim, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu Ciao! - Reisverslag uit Mae Rim, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu

Ciao!

Door: Hansasia

Blijf op de hoogte en volg Hans

15 Februari 2017 | Thailand, Mae Rim

Vanmorgen schoof er een italiaan aan. De groep was aan het ontbijten. Midden 40, baard van een week, bijna kaalgeschoren en vulde gelijk de ruimte. Ik zit op een boerderij in the middle of nowhere. Een uur buiten chiangmai. Naast mij 2 duitsers, een poolse, francaise en een thai. Hij stelde alleen maar vragen. Op zoek naar feiten.
Later op de dag, het werk was gedaan zaten we weer bij elkaar. Een van de duitsers dacht laat ik eens wat vragen. Kijk en dat moet je nou niet doen bij een italiaan: "if you push the button" dan is het gedaan met de stilte. Praten, praten maar dan engels met het dialect van de tvserie halo halo. Daar springt af en toe een italiaanse militair in beeld met veren op zijn pet. Voor wie het zich kan herinneren. Afijn. Iedereen knikt, glimlacht en denkt waar gaat het over? Maar je raakt gewend aan dat dialect en toen werd het toch nog gezellig. Hij was masseur, deed ingewikkelde massages.
Om het eea kracht bij te zetten haalde hij een zwart pak tevoorschijn, kleedde zich om en daar stond hij in vol ornaat: een zwarte broek met van die enorme brede pijpen, rond z'n middel droeg hij een goudbrokaat ceintuur en een polo met allerlei tekst.
Iemand vroeg of hij nog meer deed dan massage. Si signora: shihatsu, reiki, quantom touch, accupressure en nog veel meer.
Ik dacht wat is dit voor een goochelaar. Het pak was indrukwekkend, zijn houding vol overtuiging maar al die specialiteiten? Mij maak je niet gek. Ik zei: Paolo do you also sessifications? Hij keek me aan, ik vertrok geen spier, en zei Yes!
Nou ja...... Dat woord bestaat niet eens. Dat is toch wel weer gezellig aan die italianen. Kennen geen enkele bescheidenheid.
Zo leuk, tussen de locals met al die verschillende culturen. Ik liep terug naar mijn huisje tussen de mangotrees en papayas. Zonder om te kijken voelde ik dat hij me peinzend nakeek. Haha!


  • 15 Februari 2017 - 16:58

    Marga:

    Haha ik heb er beeld bij, mooi verhaal. Maar nu de vraag....wat doe JIJ daar nu? Welke werkzaamheden?
    Ik kijk uit naar je volgend verslag

  • 15 Februari 2017 - 16:59

    Louise:

    Zou die Italiaan niet eens een demonstratie willen geven van zijn kundigheden?
    Het team van jullie aan de reiki, of aan de Shiatsu?

  • 15 Februari 2017 - 20:33

    Monique:

    Je kan straks weer een boek bundelen van die mooie reisverhalen van je!!!
    Heb niet eens foto's nodig de beeldvorming heb ik zelf wel hahaha.
    En inderdaad de vraag die Marga stelde maar wat doe je daar nu eigenlijk?
    En dat met al die culturen, zie het al voor me curryworst met spagetti een heerlijk
    stokbroodje erbij en dat allemaal klaargemaakt door Rrreneeee alo alo hahahha

    Nou op naar het volgende verhaal met graag informatie wat mijn oompje daar nou allemaal
    doet tussen die culturen daar in Mae Rim!!

    lieve groet je nichtje

  • 15 Februari 2017 - 21:43

    Theo En Annella:

    Hoi Hans ,
    letten we even niet op en dan blijkt dat je er weer "van tussen" bent. Wat ga je daar doen ? Boerderij ? Werken ? In elk geval genieten ! Fijn dat wij ook weer op je maillijst staan , zodat we mee kunnen genieten , we lezen het met plezier. Geniet en pas goed op jezelf , ( domme opmerking ). Groet van ons.

  • 15 Februari 2017 - 22:47

    Susanne :

    Ik zou die Italiaan direct achter het fornuis zetten. Die Italianen kunnen zo heerlijk koken!! Twee vliegen in 1 klap: is het gekwek gelijk ook gestopt... liefs S

  • 16 Februari 2017 - 01:28

    József:

    Hoi Hans, Het zou wel eens kunnen dat die Italiaan door jouw uitspraak van het Engels nu denkt dat jij het over sissification had, een ander woord voor feminisation dat is "used to describe the practice, especially in female dominance, of switching the gender role of a male submissive". Wie weet, heb jij die Italiaan op een idee gebracht. Groet,

  • 16 Februari 2017 - 10:53

    Natalie:

    Hahahaha typisch Italiaans! weet je nog vroeger op het stand in Italië: vijf mannen in vol ornaat met harpoenen en zwaar bewapend, moeilijke pakken, veel kabaal in bootje de zee op. Roger en ik dachten: nou die gaan een haai aanvallen, de gehele mensheid redden van een kust-catastrofe... het bleek weer Italiaans vertoon: men kwam (trots, dat wel) weer aan de kant met welgeteld vijf sardientjes...
    Ps vertel hem dat maar niet. Jij hoeft hem niet op te voeden, dit is ook cultuur. Hahahah!!
    Genietze daar!
    Xxx van ons

  • 18 Februari 2017 - 19:58

    Paddy:

    Hallo Hans,

    Prachtig! Je geniet er weer van!
    Groeten, ook van Angela,

    Paddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Ik hou enorm van reizen, on the road, mensen ontmoeten, natuur, culturen maar kan ook zeer de stilte waarderen. Azie werkt als een warme deken, letterlijk en figuurlijk. De mensen zijn meestal aanstekelijk prettig in de omgang. En dat terwijl ze het vaak, naar onze begrippen, materieel slecht hebben. Nee dus. Het gaat in het leven om iets anders, wat bij je van binnen zit, groeit, vorm krijgt, wat je moet koesteren. Het is blijheid, positief ingesteld zijn, openminded, primair optimistisch gericht. Ik kan daar nog heel veel van leren. Misschien is azie daarom voor mij een prachtig werelddeel waar ik nog veel hoop rond te reizen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 22838

Voorgaande reizen:

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

07 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Thailandlaoscambodjavietnam

07 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: