Ze kleuren de straat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu Ze kleuren de straat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu

Ze kleuren de straat

Door: Hansasia

Blijf op de hoogte en volg Hans

14 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

Er klinkt muziek vanaf een terrasje. Het was zo,n straat waar de cafes aan elkaar geregen zijn. Het is een bandje altijd goed. Ik zoek een plek, biertje erbij en Supertramp komt vaag opgang. Wat maakt het uit. Voor mij zit een man van een jaar of 40 waarbij de tatoeages als klimop uit zijn hemd groeiden. Zo het hoofd op. daar lag trouwens nog een terrein braak.Hij was kaal en dacht: neem ik een toupet of zijn we creatief! Florale takken slingerden via de nek omhoog. Jugendstil man! Verbeeldde ik het mij of had hij bovenop een spin getatoeeerd? Doet natuurlijk hartstikke zeer: dunne huid op de schedel. Maar goed. Dan heb je ook wat. Aan zijn oren hingen servetringen ( soort van). Het was overal prijs: armen, benen en aan zijn broek hingen chroomkleurige kettingen. Een bezienswaardigheid. Ik kon m,n ogen er nieuwe van afhouden. Wat hij had bedacht voor op zijn hoofd was gaaf. If you re not the singer than be the song! Toch 10 keer beter dan zo,n slaapkamerkleedje op je hoofd. Voor hem op tafel stond een glas limonade. Huh! Misschien voelde hij dat ik keek want hij draaide zich om. Ik glimlachte vriendelijk en keek in een open gezicht met een stralende rij witte tanden! Dat bedoel ik nou: geloof nooit wat je ziet en de helft van wat je hoort!

  • 14 Februari 2017 - 17:42

    Marga:

    Mooi verhaal, vaak wordt je toch op andere gedachten gebracht door alle mooie en leuke dingen die je ziet in een andere omgeving. Laat je niet beïnvloeden / overhalen, voor dat kleine plekje waar ruimte is midden op je kruin, hoe mooi en knap ook, NIET DOEN

  • 14 Februari 2017 - 17:52

    Maartje Van Hengel:

    Hoi Hans, je bent er weer uitgepiept; wist ik niet en nu via Andras je verhaaltjes. Als vanouds weer informatief en prikkelend. Om je heen kijken en opschrijven, heel leuk. Wat ga je daar doen?? Hou me op de hoogte, af en toe naar Cambodja vind ik zo wel heel leuk. Veel goeds en plezier. liefs, maartje

  • 14 Februari 2017 - 19:03

    Monique :

    Wat kan je toch heerlijk schrijven. Geniet van je verhalen vooral met beeldvorming erbij

  • 14 Februari 2017 - 22:23

    Susanne:

    Precies! Geloof nooit wat je ziet en.. oordeel niet! Dat rijmt.. Handig idee: altijd je servetringen op zak! liefs S

  • 14 Februari 2017 - 23:29

    Natalie:

    Hahaha ik hou van tatoeages! Limonade betekent ook vaak: drugs gebruikt. Maar goed, dat hoor je mij niet zeggen

  • 15 Februari 2017 - 10:46

    Louise:

    Fijn om te lezen wat je schrijft, Hans, je bent zo ver weg. Maar je ziet interessante dingen, en je verbaast je er over. Tegelijkertijd realiseer je je dat het leven veelvormig is!
    We zien je bijna
    zitten, op je terrasje, met een biertje. Zeker even bijkomen van het werk en van de reis. Hoe bevalt het op de boerderij? Wat doe je allemaal?
    Lieve groet van ons beiden.

  • 23 Februari 2017 - 19:09

    Gertjan Steendam:

    Mooie verhalen Hans; en helemaal Super dat je die prachtige muziek van Supertramp in die omgeving mag beluisteren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Ik hou enorm van reizen, on the road, mensen ontmoeten, natuur, culturen maar kan ook zeer de stilte waarderen. Azie werkt als een warme deken, letterlijk en figuurlijk. De mensen zijn meestal aanstekelijk prettig in de omgang. En dat terwijl ze het vaak, naar onze begrippen, materieel slecht hebben. Nee dus. Het gaat in het leven om iets anders, wat bij je van binnen zit, groeit, vorm krijgt, wat je moet koesteren. Het is blijheid, positief ingesteld zijn, openminded, primair optimistisch gericht. Ik kan daar nog heel veel van leren. Misschien is azie daarom voor mij een prachtig werelddeel waar ik nog veel hoop rond te reizen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 22832

Voorgaande reizen:

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

07 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Thailandlaoscambodjavietnam

07 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: