a lazy sunday afternoon (kinks69) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu a lazy sunday afternoon (kinks69) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hans - WaarBenJij.nu

a lazy sunday afternoon (kinks69)

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

29 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Geen idee waar ik zit. Ik fiets toch alweer een tijdje achter mijn neus aan.
De huurfiets is duidelijk te laag. Mijn voeten staan op de trappers zoals een eend loopt. Met de knieen enigzins naar buiten gedraaid neem ik met deze damesfiets Chiang Mai.
Voor de beeldvorming: deze fiets kan je bij ons rustig onafgesloten bij het station achterlaten. Geen hond die 'm meeneemt. Deze fiets heeft tropenjaren achter de rug. Maar wij hebben een verbond gesloten, de fiets en ik.
Bij de verkeerslichten sta ik vooraan totdat ze op groen springen.
Het motorische geweld barst los en laat mij genadeloos achter.
Autos,taxis, tuktuks,scooters, motors zijn uit de startblokken geschoten. Ik kom moeizaam weer op gang. Heeft ook wel iets!
Links en rechts aan de gezellige straten zijn winkeltjes. Een soort garages zonder pui. Alles buiten. Eetstalletjes, kledingshops, prullaria, verhuurshops, massagesalons, barretjes.
Bij elke massageshop zitten meerdere vrouwen bij elkaar. Tegen alles wat beweegt roepen ze:"maassaas". Het is me nog te vroeg.
Tussen alle koopwaar hangen opvallend veel ukelules. Ik denk, dat de gevorderde karaokezanger(es) zichzelf gaat begeleiden.
Het meezingen heeft er een dimensie bij gekregen.
Als je maar schik hebt!
Steeds als ik de bocht omga dwing ik mezelf weer links te rijden.
Als je het niet meer weet kan je ook middenop gaan rijden. Maakt hier niks uit.
Even verderop moet ik weer wachten voor de verkeerslichten. Naast me stopt een thaise schone op een scooter. Ze knikt en lacht innemend.vriendelijke mensen hier. Ik lach terug als een farang ( iedereen die geen thai is en uit het westen komt).
Mijn citymap valt op de grond. Ze raapt het snel voor me op.
"Kab koen bab" ik doe mijn best om dank u wel te zeggen. Wat een service! Als het licht op groen springt rijdt ze weg met nog een glimlach over haar schouder. Ik zie haar imposante rug en haar voeten die nog naast de scooter hangen. Maatje 47! En een rug als een bootwerker! Een Ladyboy! Ik word ruw wakker geschud. Het is cultuur zeggen ze.
Ontspannen fiets ik verder. De stad, het centrum, heeft een prettig stratenplan. Ik vind mijn weg weer als vanzelf. Daar in het hart van de stad zijn de markten waar chiang mai beroemd om is.
Links van mij ligt de oude stadsmuur, nog redelijk intact. Gemetseld in los verband. Ook geen structuur.de bovenkant wordt regelmatig onderbroken. De kantelen van een fort. Groene platte plantjes wekken de suggestie van gras. Mooi. Rustgevend.
Ik keer terug de drukte in. Op de kruising wachten we weer op groen. Ik bekijk de tuktuk naast me wat beter. Achterin is ruimschoots plek voor de passagiers. Maar voorin zit een chauffeur alsof hij in een te lage ruimte zit. Met zijn handen aan een soort samengeknepen fietsstuur tuurt hij door het plexiglas naar buiten. Het motortje doet het prima en pruttelt vrolijk weg met 1 wiel voor en 2 wielen achter. Leuk stadsbeeld in Azie.
Een middagje fietsen in zo' n grote stad is een belevenis. Vooral als richting en tijd geen rol spelen. Rechts rij ik tegen een processie aan. 7 kaalgeschoren monniken in geel/oranje omwikkelde lakens ( ik schat toch gauw een metertje of 7) staan in een rij. Men zegt, dat je door een tijdje monnik te zijn je de militaire dienst hier ontloopt. Een groepje jongens maken muziek.
Indringende klankschalen met zware bastonen op de achtergrond. Er worden bloemstukken naar de what (tempel) gebracht. Een mooi offer voor Buddah.
Na 461 massagesalons stop ik bij Goodday massage. Het ziet er goed uit. Afgesloten ruimtes met gordijn. Niet met z'n allen in de etalage liggen. Wat hier het meest voorkomt. Ik heb geluk. Prima massage. Ze loenst maar heeft " gouwe hande" het doet net geen zeer en dat ik de kunst.na een uur voel ik mij herboren.ik probeer te onthouden wat ze doen, schrijf het op voor thuis. Goed voor een mens! Ik Pak mijn trouwe makker en fiets relaxt terug naar de verhuurinrichting. Ik bedank voor de fijne fiets en neem een douche in het hotel vlakbij.
Wandelend bereik ik weer het centrum en lust wel wat.
Ik bestel Pad Thai met een watertje. De rijst met kip en verse groenten maken de dag compleet!



  • 29 Januari 2014 - 19:58

    Marga Jansen:

    Ik zie het zo voor me, geweldig. Jammer dat je de geuren niet op papier weer kan geven.
    Wat lekker he zo.n massage, je voelt je als herboren. Op de markt in Shang Mai stonden toen hele rijen stoelen met bankjes ervoor voor de perfecte voetmassage, ook zo fantastisch.
    Eneh zie je eemn prachtige dame, altijd maar dan ook altijd naar de voeten en handen kijken . Heel goed ook voor je lachspieren.
    Geniet van je lekkere maaltijd, op een pleintje, hoop ik !

    Groetjes marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

...

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2014

Subtiel thais

14 Maart 2014

Mammi kokki

25 Februari 2014

Zusters met passie

24 Februari 2014

Lichtpuntjes hoe klein dan ook

24 Februari 2014

1 ei is geen ei
Hans

Ik hou enorm van reizen, on the road, mensen ontmoeten, natuur, culturen maar kan ook zeer de stilte waarderen. Azie werkt als een warme deken, letterlijk en figuurlijk. De mensen zijn meestal aanstekelijk prettig in de omgang. En dat terwijl ze het vaak, naar onze begrippen, materieel slecht hebben. Nee dus. Het gaat in het leven om iets anders, wat bij je van binnen zit, groeit, vorm krijgt, wat je moet koesteren. Het is blijheid, positief ingesteld zijn, openminded, primair optimistisch gericht. Ik kan daar nog heel veel van leren. Misschien is azie daarom voor mij een prachtig werelddeel waar ik nog veel hoop rond te reizen.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2745
Totaal aantal bezoekers 22841

Voorgaande reizen:

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

18 Maart 2019 - 17 April 2019

Myanmar,thailand,indonesie

07 Februari 2017 - 07 Maart 2017

Thailandlaoscambodjavietnam

07 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: